Het was weer een gezellige dag

24-5-2023 Ledendag van de Ouderenvereniging Rozenburg

Iedereen had er erg veel zin in en hebben lang moeten wachten, maar woensdag 24 mei was het eindelijk zover. Vroeg in de ochtend konden de 109 leden van de OVR een plekje zoeken in de 2 bussen van Ringelberg Tours. De stemming zat er al goed in, het zonnetje was er ook al bij. Om 10.30 ging het richting Drimmelen voor een boottocht door De Biesbosch.

Ongeveer om kwart voor 12 arriveerden wij bij Rederij Zilvermeeuw waar een boot met twee verdiepingen klaar lag. Gedurende 2 uur durende vaartocht kreeg iedereen een uitbreide lunch en konden genieten van de uitzicht en de natuur. Na de lunch gingen de meeste mensen naar het bovendek waar het een drukte van belang werd. Heerlijk van het zonnetje genieten en uiteraard lekker kletsen met anderen die je een tijdje niet had gezien. Sommige zeiden: het lijkt wel een reunie.

Na het einde van de rondvaart weer in de bus naar het Brabantse plaatsje Rijsbergen. Daar werden we ontvangen met koffie of thee en stond er voor iedereen een wafeltje met verse aardbeien en natuurlijk met slagroom klaar. Na dit lekkers was er een rondleiding over het telen van aardbeien en kon je bij een klein winkeltje aardbeien, allerlei andere lekkere dingen en zelfs aardbeienplantjes kopen.

Om 4 uur allemaal weer in de bus en waren we om 17.30 uur op Rozenburg. Gezien de reacties van iedereen kunnen we zeggen dat het een heel geslaagde dag is geweest. Er zijn ook heel wat foto’s gemaakt.